lördag 17 oktober 2009

Länge sedan sist

Oj nu var det länge sedan jag bloggade. Det har varit mycket med barnen den här veckan. Vi har varit på samtal i skolan angående vår yngsta son och det har inte varit så roligt. Men nu hoppas jag att det kommer att bli bättre. Men min ork har inte räckt till för så speciellt mycket. Men nu känns allt mycket bättre.
Jag hämtade min symaskin idag och den verkar fungera bra. Äntligen kan jag ta tag i allt som ligger och väntar på att bli färdigt.

I morgon ska jag på syträff med Lappskoj och det ska bli så roligt. Jag missade förra träffen så jag ser verkligen fram emot morgondagen. Jag tror att vi ska sy änglar men jag har inte fått mönstret så jag tar med mig lite remsor så att jag kan sy klart grytlapparna till grytlappswappen på sysidan. Har jag tur så blir de helt färdig och jag kan posta dem på måndag. Sedan är det ju så roligt att träffas och bli inspirerad av andra. Kanske kan jag visa några fina bilder på vad vi sytt i morgon.

När jag nu inte haft någon symaskin så har jag broderat i stället. Jag håller på att brodera barnens stjärntecken. Den första börjar bli klar och den ska det bli en kudde av enl önskemål från yngsta sonen. Sedan har jag köpt väv och garn till en välkomsttavla med julmotiv så nu har jag lite att pyssla med framför tvn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar