torsdag 20 augusti 2009

Trilskande symaskin


Min symaskin vill inte frihandskvilta, den bara trasslar till undertråden. Jag har läst instruktionerna och försökt göra rätt men ändå så blir det bara ett skatbo i undertrådshuset(heter det så?). Jag blir så förtvivlad för jag hade tänkt påbörja att frihandskvilta min fiskquilt. Barnen har äntligen börjat skolan och jag är ledig i morgon. Tänkte passa på att sy så mycket som möjligt i morgon och då bland annat försöka mig på att frihandskvilta. Jag är inte så duktig på det men inser att träning ger färdighet. Men om nu inte min maskin vill vara med mig så blir jag riktigt ledsen. Om jag inte hittar lösningen själv i kväll måste jag nog lämna i den för servic.

I veckan har jag mest städat här hemma men även sytt lite. Jag försöker bli klar med sjömanssäcken till min son. Jag är klar med tyget, nu är det bara att sy i hop den.

1 kommentar:

  1. Hej! Tyvärr såg jag inte detta förrän idag men det sägs "bättre sent än aldrig". Jag hade problem med att få skatbon när jag testade att sy frihandskviltning de första gångerna och förstod inte varför. När jag tittade på en video tipsade de om att man, första stygnet, drar upp undertråden ovanför så att man håller i båda trådarna när man startar. Efter det så har jag (peppar, peppar) inte fått några skatbon. Vet inte om du redan gör så här, annars tycker jag du ska testa.
    Kram Carmen

    SvaraRadera