tisdag 2 juni 2009

Gamla broderier

I lördags blev jag så sugen på att sy något. Jag vill bara sy och inte behöva tänka så mycket. Så jag började sy blockhusrutor av alla remsor jag har liggande. Ett tag så skar jag upp massa tyg i 4 cm remsor. Så kl 23.30 på lördagkväll så satte jag igång och sydde, det blev totalt 6 stycken färdiga block och ytterligare 3 st påbörjade. Kanske blir det ett barntäcke eller så syr jag pannlappar av dem. Det är så bra att ha ett lager med pannlappar om man behöver en present att ge bort.

I brist på bild på projektet så blir det en bild på en tavla som jag sydde till svärmors 60 års dag.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar tavlan och är jätteglad och stolt över min svärdotters broderi!/ Svärmor

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag gillar den också och så var den så rolig att sy.

    SvaraRadera