onsdag 25 mars 2009

Vårtecken inne och ute



Jag har varit bortrest på jobb en vecka och har inte rört symaskinen sedan jag kom hem. Istället har jag varit ute i det vackra vädret vi har haft några dagar nu. När jag åkte hade vi stora snövallar på gården och de har nu minskat rejält. Det är fortfarande mycket snö kvar men det är verkligen vår i luften nu. I går gick jag en runda runt huset och tittade till södersidan där jag har mina tulpanlökar och de har börjar komma upp ur jorden. Jag fick de här tulpanlökarna av min pappa när han varit i Amsterdam för 6 år sedan och de blir bara vackrare och vackrare. Nu längtar jag verkligen till sommaren.




Ett annat vårtecken är att maken har börjat sätta sina frön. Hela fönstret i sonens rum är upptaget av små plantor som väntar på att få komma ut i växthuset så småningom. Det blir som vanlig hel del kryddväxter men också mycket blommor. Jag har önskat mig mycket slingerväxter och jag hoppas att de tar sig bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar