torsdag 26 februari 2009

Det blir visst aldrig som som man tänkt sig.


Full av inspiration satte jag mig i syrummet för att göra lite nytt till köket. Jag hade en ganska klar blid över vad jag ville sy och jag hade hittat lite fina tyger i mina gömmor som jag nu äntligen tänkte använda. De två första projekten gick bra och blev precis som jag ville, så jag fortsätta glatt att skära till fyrkanter till paradhanduken. Men där hände något, jag tyckte att jag hade koll på hur jag ville att den skulle se ut och vilka tyger som skulle passa bra i hop. När jag skurit till 120 små lappar och skulle börja sammanfoga dem till block så tycker jag plötsligt att färgerna inte passar i hop. Klockan var ganska mycket och jag började bli trött så jag tänkte att de får väl ligga till sig över natten, kanske är det inte så farligt i allafall. Men tyvärr inte, jag är lika tveksam idag om jag verkligen kan göra något av det här lapparna. Så nu vet jag varken ut eller in om jag ska använda de här lapparna eller om jag helt enkelt ska sy paradhanduken av ett annat tyg och göra något annat av lapparna. Fortsättning följer............

Så här ser i allafall spishandduken och lampslöjorna ut. Jag är mycket nöjd med att jag vågade använda det fina tulpantyget till något som jag får glädje av varje dag. Min inredningsstil är allt annat än modern, jag gillar gammeldags/lantlig stil och drömmer om att få bo i ett riktigt gammalt hus med stort lantligt kök.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar