torsdag 18 december 2008

Torsdag 18/12


Den här veckan har jag inte hunnit sy någonting. Det har varit så mycket annat som kommit emellan. Det tråkiga är att jag inte hinner klart alla julklappar i tid vilket stör mig mycket. Idag besökte jag en tyg och garnaffär som jag inte besökt tidigare. Det är så roligt att gå runt och titta på alla fina tyger. Det blev inga inköp den här gången men jag kommer att åka dit igen för att handla. Hon hade en hel del fina kvilttyger. Nu i kväll har jag kollat på symaskiner på nätet. Jag måste köpa ny symaskin, den jag har nu har för lite funktioner för det jag vill sy. Min maskin fixar inte att frihanskvilta och det är det jag vill kunna göra.Har funderat lite hit och dit och det lutar åt att jag köper en Janome memory craft 6600. Det verkar vara en bra maskin till ett ganska rimligt pris. Det blir ingen ny maskin på det här året men det är roligt att kolla. Ska försöka komma mig iväg till närmaste affär som säljer Janome och provsy lite.
Idag fick mamma en broderad tavla som jag gjort klart tidigare i höst. Hon köpte mönster och garn till mig för länge sedan men det har tagit lång tid att få den klar. Men nu är den det och det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar